З попередніх статей ми уже знаємо як правильно створити 3D модель в САПР і потім підготувати її до 3D друку в слайсері. Як ви могли помітити, після обробки stl файлу, слайсер генерує файл  з розширенням  g-code.  Давайте розберемося що це таке.

Залежно від використовуваного слайсера вигляд коду може змінюватись, але основні команди завжди однакові.  Отже  g-code - це не мова програмування, а лише набір протоколів за якими відбувається рух друкуючої головки.  У ньому записуються положення координат в даний момент часу. Для 3D принтерів зазвичай вказуються 4 координати: x, y, z та четверта координата положення кроковика на екструдері. В даній статті не будуть розбиратися нюанси побудови коду, а лише розглянеться яким чином можна продовжити друк недобудованої моделі (коли нашарування через якісь причини припинилось). Отже давайте розберемо варіант реального g-code.

На початку ми можемо бачити коментарі які створила програма та основні характеристики машини під яку розроблявся код. В наступних рядках написано команди, які задають певні режими роботи. В рядку під номером 24 можемо спостерігати початок нульового шару (або  першого). Давайте уявимо ситуацію що дана деталь перервалася на друку четвертого шару. В реальних умовах визначити шар на якому перервався друк можна помірявши висоту деталі штангенциркулем і поділити її на висоту шару. Цю процедуру потрібно виконати не відриваючи деталь від столу! Для того щоб продовжити друк, видаляємо всі попередні шари, при цьому не чіпаємо рядки конфігурації.

Отже, вводимо в пошуку номер потрібного нам шару

І переходимо до потрібного рядка (в моєму випадку 9241).


І тепер давайте видалимо всі попередні рядки. Для того щоб це зробити, нам потрібно не забираючи курсор з початку четвертого шару прокрутити файл на самий верх, після чого із натиснутою кнопкою Shift станемо на місце де починається нульовий шар.

Тепер без зайвих зволікань видаляємо непотрібні рядки.  

Бачимо, що тепер файл починається з четвертого шару. Але це ще не кінець. Для того щоб друк продовжився коректно, нам потрібно змінити початкові координати вісі екструдера. Цим кроком аж ніяк не можна нехтувати!

Давайте подивимось на перше значення координати екструдера який є в нашому шарі. Ми бачимо що воно є велике і принтер перед початком друку (тобто нульової координати екструдера) повинен буде пройти весь шлях до вказаної точки. Як результат, в пусту буде витискатись весь попередній пластик, що потрібен був для вже надрукованих шарів. Щоб уникнути цього, перед початком шару потрібно занести координату екструдера. Це робиться за допомогою команди G92. Після цього головка екструдера стає на потрібне місце і принтер починає працювати коректно.

 На даний момент цих знань достатньо для продовження збитого 3D друку.

Якщо виникнуть будь-які запитання по темі - пишіть в коментарі. Радо відповім!

 


Теги


Коментарі

Коментарі відсутні